Si det i heisen

Denne bloggposten traff meg! Det hadde vært så utrolig kult å bli skikkelig god på dette…

Forskningskommunikasjon

Tenk deg at du plutselig møter Aftenpostens forsknings-, kultur- og debattredaktør Knut Olav Åmås i heisen. Hva sier du? Rekker du å si det?

Heisen på BI

Du har en sak du mener avisen hans bør se nærmere på – som vil være av stor interesse for Aftenpostens lesere. Heisen er i bevegelse.
Du har en gylden anledning til å vekke redaktørens nysgjerrighet. Du kan gå ut av heisen med en avtale om å ta kontakt eller sende over materiale han kan se nærmere på.

Her kan du hente inspirasjon fra nettverksbyggere som trener på å utvikle effektive appeller på 30-60 sekunder med betegnelsen «elevator pitch». En passende norsk oversettelse kunne være «samtale i heisen» eller også «døråpner».

Det er ikke bare plutselige møter i heisen som gir deg knapt med tid til å vinne publikums interesse og oppmerksomhet. Å beherske kunsten å «si det i heisen» er et svært nyttig verktøy for…

Vis opprinnelig innlegg 222 ord igjen

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s