Dugnadsånd rundt #HortenLove

img_9336

43 forskjellige personer er valgt ut til en referansegruppe som skal hjelpe å videreføre et prosjekt som virkelig setter Horten på kartet. Akkurat hva vi skal gjøre er fortsatt litt usikkert, men mulighetene er uendelige. 

Den 25. november satt jeg på toget fra Horten til Oslo. Jeg var på vei til en muntlig eksamen og nervene kriblet i kroppen. I det toget trakk ut fra Drammen tikket det inn en sms…

img_9347

Jeg gikk direkte inn på linken, leste kjapt i gjennom innholdet, så på listen med personer på bunnen av siden og nesten helt nederst sto mitt navn. Hva er dette? Deretter tittet jeg på videoen og den var til meg…

Fra et kommunikasjonsperspektiv var denne invitasjonen genial. Jeg visste selvsagt at den samme meldingen var sendt til 43 andre mennesker, men det føltes veldig personlig og det at de ville ha meg med på laget var utrolig stas. I etterkant har jeg lært at ingen av de 43 personene har takket nei til invitasjonen, det er bevis på at riktig kommunikasjon ført på riktig måte virker.

#HortenLove prosjektet startet i fjor med en film som har vært til inspirasjon for flere andre kommuner. Målet med filmen var å øke selvtilliten til Hortensere, altså en holdningskampanje som bygger på megatrenden local love. Prosjektet har vært en suksess, filmen er vist over 100.000 ganger og begrepet #HortenLove er tagget i over 6700 bilder på Instagram.

Vi i referansegruppen, skal hjelpe prosjektgruppa bestående av Hocus Focus, Schjærven Pilot og Lighthouse, med å utvikle en digital platform som skal få folk til å besøke, bo og jobbe i Horten.

img_8598

Denne lille kommunen har utrolig mye å by på. Vakker natur, innovativ industri, historiske steder, kultur i form av gallerier og festivaler, men det viktigste av alt er nok folkene. På en hvilken som helst dag kan du tusle rundt i byen og møte minst én person du kjenner. Det er en liten plass og jeg liker å bo her siden jeg føler det er trygt og familiært.

Vi har allerede hatt vårt første møte med referansegruppen, og diskusjonen og engasjementet er i gang. Jeg synes det er en kreativ måte å løse prosjektet på. Utfordringen vår blir å fange essensen til Horten og klare å dele dette i et digitalt univers. Vi har fått beskjed om å tenke innovativt, ingen idé er for stor eller for liten. Vi skal prøve å skape noe som ingen andre har gjort, og det er vanskelig. Jeg har allikevel troen på at alle de forskjellige menneskene som er plukket ut til å være representanter for «folkene» i Horten, kan komme frem til noe nytt og spennende.

Vi i referansegruppen har så vidt begynt, men jeg gleder meg til å se hva som skjer…

img_8520

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s